Modul 2 på masteruddannelsen Inkluderende Arkitektur på Aalborg Universitet går i dybden med dem, vi designer og bygger til, nemlig brugerne. Modulet tager udgangspunkt i brugere med forskellige funktionsevner og giver forskellige metoder til indsamling af viden om deres behov.
Det er essentielt at kende til brugernes behov for at kunne fortolke dem arkitektonisk, og det er ikke blevet mindre relevant med et Bygningsreglement, som er gået i en funktionsbaseret retning.
Modul 2: Brugerbehov og metode på masteruddannelsen Inkluderende Arkitektur hos BUILD på Aalborg Universitet bidrager til en opkvalificering ang. brugerbehov, som er essentiel for fremtidens byggeri. Modulet har fokus på diversitet i brugerbehov og personer med forskellige funktionsevner.
Modulet tilbyder derudover en bredere forståelse for universelt design, og hvordan forskellige løsninger understøtter disse brugerbehov med udgangspunkt i de to centrale fagområder dagslys og akustik.
Du får et overblik over:
Modulet består af forelæsninger, praktiske øvelser, workshops og ekskursioner, og en del af undervisningen finder sted uden for undervisningslokalet on-site på byggeprojekter mm.